Forum

Problem med bloggportaler, RSS-flödesrelaterat?

Diskussioner kring XML och XML-relaterade tekniker, inkl RSS.

Moderator: Moderatorer

Problem med bloggportaler, RSS-flödesrelaterat?

Inläggav Jonteponken » tis 22 dec 2009, 17:09

Hej!

Jag har problem med bloggportalen och nyligen.se men kan inte riktigt lista ut vad jag gör för fel. Mitt färska premiärinlägg dyker inte upp hos någon av dem av någon anledning. Jag har både försökt autopinga dem och pingat manuellt. Hos nyligen.se kan jag se att de tagit emot min senaste manuella ping men några länkar har inte synts till på bloggar.se eller intressant.se. Några nya inlägg har heller inte registrerats på mitt konto på bloggportalen men om pinget gått fram dit kan jag inte utläsa.

Jag har ställt in ”Inlägg i flödet visas som hel text” under Inställningar → Läsa i WP-adminpanelen. Jag har också testat om jag har ett giltigt flöde i en validerare och det har jag. När jag öppnar min bloggs feed i webbläsaren får jag se hela texten. När jag kollar i RSS-läsarna i mina mobiltelefoner får jag däremot se en kapad, kortare variant som ser ut som den i arkivet, den avbryts alltså med en ”[…]” efter några meningar.

Skulle vara tacksam om någon hade någon idé om vad som kan vara fel. Det kan i och för sig vara att de båda sajterna registrerat min blogg som spam, men det skulle vara märkligt om det var båda två samtidigt. Twingly verkar dock ha funkat när jag pingat dem.

Jag har min blogg hos Binero och kör WP 2.9, uppgraderade till den versionen precis innan jag postade mitt första inlägg.

Min blogg:
http://www.pkjonas.se/
Jonteponken
Medlem

Re: Problem med bloggportaler, RSS-flödesrelaterat?

Inläggav Da^MsT » tis 22 dec 2009, 18:42

Jag ser att du ligger på servern Spiderman hos Binero, den servern har vad jag vet haft lite problem med externa anslutningar de senaste dagarna. Kanske kan det ha med det att göra. Testa hur det blir om du skapar ett nytt inlägg eller manuellt pingar på nytt.

Såg nu att man kommer att genomföra underhållsarbete på Spiderman-servern imorgon mellan 07:00-07:30 också.

Att flödet visas olika i olika läsare beror helt enkelt på läsaren i fråga.
/Mvh Mattias - Ansvarig WP-Support Sverige - Personlig sida/blog { Eyesx }
Var vänlig respektera att support för WordPress endast kan ges i forumet, inte via PM eller e-post.
Användarvisningsbild
Da^MsT
Ansvarig
Ansvarig

Re: Problem med bloggportaler, RSS-flödesrelaterat?

Inläggav Jonteponken » fre 08 jan 2010, 22:55

Ok, tack för hjälpen. Har slängt in lite fler inlägg men har haft lite problem. Att autopinga bloggportalen.se fungerar hur bra som helst. Autopingarna till Twingly har däremot bara fungerat någon enstaka gång, får pinga dem manuellt via deras webbsida. Inte heller har jag fått några trackbacks att fungera. De får jag författa själv och posta hos mottagarbloggen på 1800-talsvis. Sådant kan i och för sig bero på mottagarbloggens inställningar men jag har gjort trackbackförsök till 6 olika bloggar och inte en enda har gått fram. Inte heller hamnar mina inlägg på respektive etikett på bloggar.se eller bland de nya inläggen på intressant.se trots att jag pingat nyligen.se och pinget har registrerats. Det kan i och för sig bero på att de sidorna är knutna till knuff.se och att jag inte har tillräckligt många knuffpoäng ännu (vet inte riktigt hur det funkar), min blogg är ju ganska färsk. Bloggar är ju tydligen ett socialt fenomen och vi stackars ensamma människor ska straffas som vanligt, får försöka bli kompis med någon så att jag får lite knuffpoäng.

Får väl prova mig fram lite själv och om jag inte får det att funka hör jag väl av mig till Bineros support för att se om det beror på något hos dem.
Jonteponken
Medlem

Återgå till XML