Jag tycker det vore kul att se vad andra använder, kanske får man upp ögonen för nya guldkorn man inte hittat tidigare, också intressant med olika erfarenheter av samma plugin, för det utgår jag från att vi har. Jag börjar med att lista mina. (Nu är den listan kanske inte helt hållbar i längden, eftersom jag inte ägnat alla "mina" wp-installationer minsta uppmärksamhet på över ett år och precis installerat 2.5 och är därmed lite "nyfrälst".)
- Akismet. Helt oumbärlig.
- Maintenance Mode. Kan jag inte heller leva utan.
- Excerpts Deluxe. Bra-å-ha-plugin. Gör att jag kan använda excerpts på t ex arkivsidorna men inte på bloggens förstasida, och utan att behöva infoga read-more-taggen i texten.
- MyGallery. Det var nästan så jag gjorde vågen när jag hittat och testat den här. Äntligen en gallerifunktion som blir helt integrerad i wp, inget trixande med att få två teman för två olika system att se likadana ut, enkelt att använda och snyggt resultat!
- Yet Another Photoblog. Ännu en bildfunktion... Jag skulle klara mig utan, men den är kul och det är oerhört smidigt om man vill göra rena fotobloggposter
- AJAXed WP. Kan jag väl också leva utan, men den ger en väldigt tjusig kommentarsfunktion. Kan dessutom användas till en massa mer saker, men inget som jag akverat och använder. Krockar med en del annat, tyvärr.
Och jag skulle vilja använda WP-dTree som ger väldigt snygga arkiv, kategori- och länklistor, men den funkar tyvärr inte ihop med ovanstående.
Så letar jag efter en avancerad "manage-user-roles" som jag vet funnits tidigare men verkar borta nu...