Forum

ny kategorier

Diskussioner kring användning och inställningar av WordPress

Moderator: Moderatorer

ny kategorier

Inläggav emmasutvalda » fre 27 nov 2009, 11:03

Hej! jag har ett problem med min wordpress. När jag ska lägga till en ny kategori/etikett för första gången så händer det inget. Jag fyller i alla fält etc. sen när jag trycker på spara så händer det inget, inge fel eller något alls, sidan lassas inte om liksom. Något som kan veta vad det beror på?
emmasutvalda
Medlem

Re: ny kategorier

Inläggav tdv » fre 27 nov 2009, 11:54

När du har skrivit i Rutan Lägg till etikett måste du klicka på knappen till höger som heter Lägg till

Sen spara
tdv
Medlem

Inläggav emmasutvalda » sön 29 nov 2009, 14:45

Jo det förstår jag också. Men det är när man trycker på lägg till som det inte händer något. Så frågan är om installationen har blivit fel eller vad det kan bero på efter som den verkar liksom inte vilja skicka vidare till någon annan sida när man trycker på lägg till.
emmasutvalda
Medlem

Inläggav tdv » sön 29 nov 2009, 16:49

Det skall inte hända något utom att det du skrivit i rutan skall hamna under det fältet... du skickas inte vidare till någon annan sida...
tdv
Medlem

Inläggav Jerpa » sön 29 nov 2009, 23:24

När du skrivit i din nya kategori, tryckt på lägg till så kan du scrolla upp och se att den kategori hamnade högst upp och är ev gulmarkerad samt ikryssad. Nästa gång du skriver ett inlägg ligger den inte högs upp utan i bokstavsordning.
Markera det inlägg som löste problemet, inte ditt "tack-inlägg" eller det första inlägget. Läs mer!
Jerpa
Medlem

Inläggav desrever » lör 26 dec 2009, 01:57

Jag har samma problem.
När jag ska lägga till en etikett och flyttar markören till fältet är allt ok, men när jag börjar skriva försvinner inte den gråa texten "Lägg till ny etikett", utan den nya etiketten och den grå texten är ifyllda samtidigt. När jag klickar på "Lägg till" händer ingenting.
När det gäller kategorier skulle jag kunna sitta och klicka på "+Lägg till ny kategori" tills undergången - där händer det inte heller någonting.
Har WP 2.9
desrever
Medlem

Inläggav Da^MsT » lör 26 dec 2009, 02:07

Kontrollera så att ni inte har inkompatibla tillägg genom att inaktivera alla dessa och se om beteendet är likadant.
/Mvh Mattias - Ansvarig WP-Support Sverige - Personlig sida/blog { Eyesx }
Var vänlig respektera att support för WordPress endast kan ges i forumet, inte via PM eller e-post.
Användarvisningsbild
Da^MsT
Ansvarig
Ansvarig

Inläggav desrever » sön 27 dec 2009, 11:31

Da^MsT skrev:Kontrollera så att ni inte har inkompatibla tillägg genom att inaktivera alla dessa och se om beteendet är likadant.

Hemkommen från julfirande i internet-skugga har jag kommit hem och testat. Ingen skillnad. Kan det vara något jag tappat när jag uppdaterade till 2.9? Vilken/vilka filer kan det röra sig om?
desrever
Medlem

Inläggav desrever » fre 01 jan 2010, 15:07

Nu har jag upptäckt en hel del annat som antingen inte funkar eller funkar dålig eller bara ibland. Jag gör en ominstallation av WP. Det kommer inte kosta mig mer än lite tid. Allt annat kan jag arkivera och fixa tillbaka enkelt.
desrever
Medlem

Inläggav desrever » fre 01 jan 2010, 17:31

Efter ominstallation funkar allt utmärkt, både med och utan tillägg
desrever
Medlem

Återgå till Användning & Inställningar